Latest Park Blogs

About Parks

The Parks sample site is designed as a simple site that can be routinely updated from the front end of Joomla!.

As a site, it is largely focused on a blog which can be updated using the front end article submission.

New weblinks can also be added through the front end.

A simple image gallery uses com_content with thumbnails displayed in a blog layout and full size images shown in article layout.

The Parks site features the language switch module. All of the content and modules are tagged as English (en-GB). If a second language pack is added with sample data this can be filtered using the language switch.

Parks uses HTML5 which is a major web standard (along with XHTML which is used in other areas of sample data).

Knižnica pre mládež mesta Košice po dvoch rokoch používania knižnično-informačného systému Clavius informuje o jeho výhodách a nových službách, ktoré vyhľadávajú jej čitatelia a používatelia.
Knižnično-informačný systém Clavius poskytuje možnosť využívať služby on-line elektronického katalógu Carmen, ktorý každému čitateľovi umožní rýchly internetový prístup na užívateľské konto a tým aj množstvo výhod. „Do užívateľského konta sa vstupuje jednoducho, z našej webovej stránky www.kosicekmk.sk a kliknutím na ikonku Katalóg, ktorá je umiestnená v ľavej ponukovej lište.“

Prihlásiť sa dá zadaním čísla preukazu a po novom už aj e-mailovou adresou, aby si čitateľ už nemusel pamätať svoje číslo. Heslom je dátum narodenia. „Každý používateľ si samozrejme môže, po svojom prvom prihlásení, prístupové heslo ľubovoľne zmeniť v používateľských nastaveniach“, hovorí o fungovaní katalógu Kamila Prextová, zástupkyňa riaditeľky Knižnice pre mládež mesta Košice. Katalóg ponúka okrem rôznych spôsobov vyhľadávania v aktuálnom fonde knižnice, a to podľa pobočky knižnice, názvu knihy či autora, aj ďalšie pre čitateľa určite dôležité informácie. „Som presvedčená, že každý moderný čitateľ ocení, že má možnosť získať všetky informácie napríklad z pohodlia domova a v neobmedzenom časovom limite. Je tu možnosť nahliadnuť do nášho fondu, zistiť obsadenosť konkrétneho knižného titulu, o ktorý máte záujem. A ak nie je práve voľný, rovno si ho aj zarezervovať.“ Rovnako je tu možnosť predlžovania doby výpožičky, získania informácií o platnosti registrácie, zaplatených poplatkov, prípadných dlhov voči knižnici. „Určite odporúčam využívať služby ako sú e-mailové či telefonické SMS upozornenia o stave rezervácií, blížiacom sa termíne na vrátenie kníh alebo prípadných upomienkach za ich neskoré vrátenie, ktoré katalóg rovnako poskytuje.“ Stačí knižnici poskytnúť aktuálnu e-mailovú adresu a telefónne číslo. Tieto výhody asi najviac ocenia rodičia malých čitateľov, ktorí často zabúdajú na termíny poslednej návštevy a nutnosť vrátenia kníh. Pre ešte náročnejších používateľov Carmen ponúka možnosť prispievať hodnotením kníh či návrhmi na zakúpenie noviniek. „A pre hltačov kníh, ktorí sa nevedia dočkať, čo máme nové, dávam tiež do pozornosti zasielanie informácií o našich knižných novinkách, ktoré je možné pravidelne odoberať ak vo svojom užívateľskom konte, v používateľských nastaveniach, odkliknú možnosť Zasielanie noviniek knižnice každý týždeň.“ Maily s informáciami sú potom čitateľovi doručované v týždenných intervaloch, aby sa in-time dozvedel, čo knižnica pre svojich čitateľov aktuálne doplnila. „Systém fungovania katalógu Carmen stále vylepšujeme. Stále hľadáme nové prístupy, možnosti a služby, ktorými by sme čitateľom jednak pomohli k informáciám a na druhej strane ušetrili ich čas, keď sa to dá aj takto jednoducho, on-line“, dodáva na záver Kamila Prextová.